PIATA de Fotografie - Forum FOTOGRAFIE
Forum-ul in care ne intalnim sa discutam despre fotografie.
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
PIATA de Fotografie - Forum FOTOGRAFIE | Reguli | Inregistrare | Login
POZE PIATA DE FOTOGRAFIE - FORUM FOTOGRAFIE
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Alyoana pe Simpatie.ro
 | Femeie 24 ani Hunedoara cauta Barbat 24 - 55 ani |
|
MichaelaS
Senior
 Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1401
|
|
1.
2.
3.
_______________________________________ "Simply look with perceptive eyes at the world about you, and trust to your own reactions and convictions. Ask yourself: "Does this subject move me to feel, think and dream? Can I visualize a print - my own personal statement of what I feel and want to convey - from the subject before me?" ~Ansel Adams
|
|
pus acum 16 ani |
|
Alexei
Senior
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 553
|
|
la primele 2 imi plac detaliile . da putea isa abordezi o alta incadrare.
_______________________________________ Fara imaginatie fotografia este doar o pata de culoare inexistenta...
|
|
pus acum 16 ani |
|
prophetutz
Senior
 Din: Cisnădie
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 802
|
|
Grija la elementele din fata subiectului(īn imaginea 1 - frunzele năzărite īn colţ dreapta jos) Īmi place cum l-ai prins pe individ. Parcă īnoată prin verde. Imaginea doi e cam aplatizată, nu are prea mult volum.(probabl e o captură din miezul zilei) Trei - focusul derutant, prea īncărcată compoziţia. Luate īn parte, fiecare din elemente sunt deosebite, īnsă la grămadă cam debusolează ochiul.Obosesc.
_______________________________________ Cautarea, perpetuă constatare
|
|
pus acum 16 ani |
|
MichaelaS
Senior
 Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1401
|
|
prophetutz a scris:
Grija la elementele din fata subiectului(īn imaginea 1 - frunzele năzărite īn colţ dreapta jos) Īmi place cum l-ai prins pe individ. Parcă īnoată prin verde. Imaginea doi e cam aplatizată, nu are prea mult volum.(probabl e o captură din miezul zilei) Trei - focusul derutant, prea īncărcată compoziţia. Luate īn parte, fiecare din elemente sunt deosebite, īnsă la grămadă cam debusolează ochiul.Obosesc. |
Ms. pentru comm. Primele doua sunt facute simultan. Nu prea am avut "curaj" sa pun mana pe aceasta creatura sau sa aranjez frunzele din jurul ei La cea de a 3-a am folosit crop, poate ca am exagerat, dar am vrut sa scot buburuza mai mult in evidenta... Voi pune si originalul. 
_______________________________________ "Simply look with perceptive eyes at the world about you, and trust to your own reactions and convictions. Ask yourself: "Does this subject move me to feel, think and dream? Can I visualize a print - my own personal statement of what I feel and want to convey - from the subject before me?" ~Ansel Adams
|
|
pus acum 16 ani |
|
MichaelaS
Senior
 Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1401
|
|
Alexei a scris:
la primele 2 imi plac detaliile . da putea isa abordezi o alta incadrare. |
Ms. ...da, poate ca mergea o alta incadrare, pare putin "asezata" radasca (chiar era asezata de fratele meu), caci eu n-as fi atins-o decat cu aparatul 
_______________________________________ "Simply look with perceptive eyes at the world about you, and trust to your own reactions and convictions. Ask yourself: "Does this subject move me to feel, think and dream? Can I visualize a print - my own personal statement of what I feel and want to convey - from the subject before me?" ~Ansel Adams
|
|
pus acum 16 ani |
|
MichaelaS
Senior
 Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1401
|
|
Originalul la foto 3:
_______________________________________ "Simply look with perceptive eyes at the world about you, and trust to your own reactions and convictions. Ask yourself: "Does this subject move me to feel, think and dream? Can I visualize a print - my own personal statement of what I feel and want to convey - from the subject before me?" ~Ansel Adams
|
|
pus acum 16 ani |
|
Alexei
Senior
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 553
|
|
Nu e chiar asa brutal crop-ul tau numa ca e cam neclara.
_______________________________________ Fara imaginatie fotografia este doar o pata de culoare inexistenta...
|
|
pus acum 16 ani |
|
catalina86v
Senior
 Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 939
|
|
.. sunt cam arse 
_______________________________________ catalina In fiecare fotografie exista intotdeauna doi oameni: fotograful si privitorul - Ansel Adams (1902 - 1984)
|
|
pus acum 16 ani |
|
MichaelaS
Senior
 Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1401
|
|
Alexei a scris:
Nu e chiar asa brutal crop-ul tau numa ca e cam neclara. |
Da, intr-adevar Am incercat sa scot cat de mult ce era mai neclar (daca pot spune asa) si sa scot in evidenta buburuza...
_______________________________________ "Simply look with perceptive eyes at the world about you, and trust to your own reactions and convictions. Ask yourself: "Does this subject move me to feel, think and dream? Can I visualize a print - my own personal statement of what I feel and want to convey - from the subject before me?" ~Ansel Adams
|
|
pus acum 16 ani |
|
MichaelaS
Senior
 Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1401
|
|
catalina86v a scris:
.. sunt cam arse  |
Daca nu te superi, poti sa definesti termenul "arse", nu prea cunosc termenii M-am cam obisnuit cu stilul lui Kmytzu, care imi da comm. detaliate si sa si inteleg ceva Te referi la luminozitate sau la intensitatea culorilor? 
_______________________________________ "Simply look with perceptive eyes at the world about you, and trust to your own reactions and convictions. Ask yourself: "Does this subject move me to feel, think and dream? Can I visualize a print - my own personal statement of what I feel and want to convey - from the subject before me?" ~Ansel Adams
|
|
pus acum 16 ani |
|
mflorin
Senior
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 403
|
|
A treia e expusa gresit. "Arderea" unei fotografii presupune supraexpunerea ei in anumite zone. Supraexpunerea in anumite zone presupune pierderea detaliilor. Lucrul asta se intampla daca lasi mai multa lumina intr-o anumita zona decat ar trebui. De obicei e nasol daca arzi pentru ca nu ai cum remedia problema asta. De aceea e preferabil sa subexpui aproape intotdeauna, cu un -1/3, daca nu esti sigura pe camera. Si probabil nu esti deoarece majoritatea camerelor din segmentul accesibil (d40, d80, eos350, eos4xx) tind sa supraexpuna ... e o conceptie dubioasa despre consumatori in randul producatorilor de camere.
Primele nu sunt chiar arse, poate a doua e mai luminoasa. Insa primele doua au prea mult verde. Subiectul se pierde complet. Fara post procesare cu lens blur ca sa scoti un efect cat de cat si sa conduci privirea spre "animale", e mai greu ... Evident, trebuia si alt unghi ...
Ce obiectiv ai folosit?
|
|
pus acum 16 ani |
|
mflorin
Senior
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 403
|
|
In cazul celei de'a treia fotografii, din cauza ca aveai zonele acelea care reflectau multa lumina puteai sa masori expunerea (metering) pe zona luminoasa, sa faci exposure lock, sa faci apoi focus unde doreai pe animal si sa fotografiezi. In felul asta lumina iesea corect, animalul era subexpus si il corectai in post procesare ulterior, cu un brightness cu masca sau altceva ...
Practic tot ce conteaza, in cazul in care ai dynamic range foarte mare (adica un interval mare de luminozitate, variatie mare de intensitate luminoasa intr-un cadru) e unde faci metering sau ce filtre folosesti.
Camerele digitale spre deosebire de film au dynamic range redus si de'aici provin multe probleme cu multe cadre care ar putea fi mult mai frumoase altfel 
|
|
pus acum 16 ani |
|
MichaelaS
Senior
 Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1401
|
|
mflorin a scris:
A treia e expusa gresit. "Arderea" unei fotografii presupune supraexpunerea ei in anumite zone. Supraexpunerea in anumite zone presupune pierderea detaliilor. Lucrul asta se intampla daca lasi mai multa lumina intr-o anumita zona decat ar trebui. De obicei e nasol daca arzi pentru ca nu ai cum remedia problema asta. De aceea e preferabil sa subexpui aproape intotdeauna, cu un -1/3, daca nu esti sigura pe camera. Si probabil nu esti deoarece majoritatea camerelor din segmentul accesibil (d40, d80, eos350, eos4xx) tind sa supraexpuna ... e o conceptie dubioasa despre consumatori in randul producatorilor de camere.
Primele nu sunt chiar arse, poate a doua e mai luminoasa. Insa primele doua au prea mult verde. Subiectul se pierde complet. Fara post procesare cu lens blur ca sa scoti un efect cat de cat si sa conduci privirea spre "animale", e mai greu ... Evident, trebuia si alt unghi ...
Ce obiectiv ai folosit? |
Merci mult pentru comm. si sfaturi Acum am inteles
Pentru 1: Camera: FUJIFILM Model: FinePix S5700 S700 ISO: 100 Expunere: 1/150 sec. Blit: Nu FNumber: f/3.5 Original: 4 Mai 2009
Pentru 2: Realizare Camera: FUJIFILM Model: FinePix S5700 S700 ISO: 100 Expunere: 1/85 sec. Blit: Nu FNumber: f/3.5 Original: 4 Mai 2009
_______________________________________ "Simply look with perceptive eyes at the world about you, and trust to your own reactions and convictions. Ask yourself: "Does this subject move me to feel, think and dream? Can I visualize a print - my own personal statement of what I feel and want to convey - from the subject before me?" ~Ansel Adams
|
|
pus acum 16 ani |
|
MichaelaS
Senior
 Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1401
|
|
mflorin a scris:
In cazul celei de'a treia fotografii, din cauza ca aveai zonele acelea care reflectau multa lumina puteai sa masori expunerea (metering) pe zona luminoasa, sa faci exposure lock, sa faci apoi focus unde doreai pe animal si sa fotografiezi. In felul asta lumina iesea corect, animalul era subexpus si il corectai in post procesare ulterior, cu un brightness cu masca sau altceva ... |
Ce bine ar fi fost sa ma astepte si buburuza... Am glumit Intrebarea urmatoare ar fi fost:"exposure lock"?, dar deja pun prea multe intrebari =D
_______________________________________ "Simply look with perceptive eyes at the world about you, and trust to your own reactions and convictions. Ask yourself: "Does this subject move me to feel, think and dream? Can I visualize a print - my own personal statement of what I feel and want to convey - from the subject before me?" ~Ansel Adams
|
|
pus acum 16 ani |
|
catalina86v
Senior
 Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 939
|
|
MichaelaS a scris:
catalina86v a scris:
.. sunt cam arse  |
Daca nu te superi, poti sa definesti termenul "arse", nu prea cunosc termenii M-am cam obisnuit cu stilul lui Kmytzu, care imi da comm. detaliate si sa si inteleg ceva Te referi la luminozitate sau la intensitatea culorilor?  |
imi cer scuze. abia acum m am intors de la scoala se pare a te ai lamurit intre timp cum sta treaba.
_______________________________________ catalina In fiecare fotografie exista intotdeauna doi oameni: fotograful si privitorul - Ansel Adams (1902 - 1984)
|
|
pus acum 16 ani |
|
mflorin
Senior
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 403
|
|
ai si tu dreptate cu buburuza 
exposure locking: e simplu, exista un buton pe mai toate dslr-urile care se numeste AE/F Lock El indeplineste mai multe sarcini legate de combinatia Exposure / Focus locking. Pe scurt, cand il apesi (si eventual il tii apasat, in functie de cum setezi aparatul) camera calculeaza expunerea in respectivul punct, dupa care tu iti poti recompune cadrul cu expunerea calculata, facand eventual focus in alt punct. Asta daca AE/F Lock face doar exposure locking (daca face si focus, atunci nu mai poti pune focusul in alta parte).
Prin asta obtii un lucru cumva elementar si anume expui intr-un punct si faci focus in altul.
E, daca vrei, o analogie cu a apasa declansatorul pana la jumatate si a tine focusul in timp ce recompui cadrul. Atentie insa ca in functie de setari, declansatorul apasat pana la jumatate poate face SI exposure lock. Trebuie doar sa te joci cu setarile aparatului mai mult si te obisnuiesti ...
Asta nu inseamna ca intotdeauna trebuie sa expui intr-un punct si sa focalizezi in altul. De cele mai multe ori locking pe amandoua din declansator e suficient  Dar, daca ai nevoie si de altceva ... dar deja m'am intins prea mult ...
|
|
pus acum 16 ani |
|
mflorin
Senior
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 403
|
|
cum am putut face o asemenea greseala ... ar fi trebuit sa spun ca au prea multe frunze 
|
|
pus acum 16 ani |
|